مکتب اسلام

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

مکتب اسلام

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

مکتب اسلام
نشر معارف ناب دینی در حوزه‌های اخلاق و عرفان و انقلاب اسلامی
پیوندها

بسم الله الرحمن الرحیم

طریقه ختم حدیث شریف کساء
یکی از سؤالات و پرسش‌هایی که هر انسانی در درون جان خود دارد و ابراز می‌کند، این است که برای رسیدن به خواسته و حاجتم از چه طریقی اقدام نمایم تا نه تنها به حاجتم برسم، بلکه در رسیدن به آن تسریع شود؟!
برای دست یابی به چنین مقصودی بعضاً حاضرند هزینه‌های مادی گزافی را متحمّل شوند و به اذکار و اورادی روی آورند و ای بسا در این مسیر به دام شیادانی نیز گرفتار می‌شوند و به جای گام نهادن در صراط مستقیم که طریق بندگی و عبودیت است، در گرداب آب‌های گل آلود و آلوده افتاده و مهار ناقه خود را به دست شیاطین جنی و انسی سپرده و به جای دست یابی به مقام قرب حضرت جانان، ‌طریق دوری و بُعد از حضرت حق را می‌پیمایند و خسارت‌های مادی و معنوی و اخروی جبران ناپذیری متوجهشان می‌شود.
.
حقیقت را باید از اهل حقیقت جویا شد که طرفهٔ العین و آنی از معارف قرآن و عترت(علیهم السلام) فاصله نگرفته‌اند. برای رفع مشکلات مادی و معنوی و اخروی باید کنار کسانی زانو زد و بر سر سفرة انسان‌هایی نشست که لحظه‌ای خود را  از حضرات معصومین(علیه السلام) که مشکل گشای حقیقی می‌باشند جدا و بی‌نیاز ندیده‌اند و خودبین و خودرأی نبوده و تسلیم محض آن انوار مقدسه بوده‌اند و در سیره علمی و عملی‌شان ذره‌ای خودنمایی و مریدپروری نبوده و جز خدا و دعوت و هدایت به خدا و انقطاع از ما سوی الله داعیه‌ای ندارند.
.

این کتاب که «بالاترین نذر» نام گرفته است، نتیجه پرسش و پاسخی از محضر یکی از اولیای عظیم القدر الهی(قدس سرّه) است که خواص از علما و اهل معرفت از جمله فقیه موحد عارف، حضرت امام خمینی(قدس سرّه) مراتب و مقامات معنوی او را می‌ستودند.

در ایامی که یکی از بستگان نزدیکم به بیماری سختی مواجه شده بود و اطبا از ادامه درمانش اظهار عجز کرده بودند، از محضر فقیه زاهد روشن ضمیر، عارف بزرگوار مرحوم آیهٔ الله آقا سید رضا بهاء الدینی(قدس سرّه)  سؤال کردم که به نظر حضرتعالی «بالاترین نذر» چیست؟!

فرمودند:

«یک گوسفند قربانی کنید و گوشت آن را یا بین فقرا تقسیم کنید و یا کسانی را که در جلسه حدیث کسایتان شرکت کرده‌اند، اطعام کنید و یا بخشی از آن را به فقرا بدهید و بخش دیگر آن را اطعام نمایید. سپس عده‌ای از مؤمنین را جمع کنید و مجلسی را تشکیل دهید و بین اهل آن مجلس «چهارده هزار صلوات» را تقسیم کنید و پس از اتمام صلوات‌ها حدیث کساء خوانده شود».

عرض کردم مؤثرتر از این عملی برای رفع مشکلات و استجابت دعا سراغ دارید؟! فرمودند: «خیر، بالاتر از این نذری را سراغ ندارم».

.

مجلس ختم چهارده هزار صلوات و قرائت حدیث شریف کساء، کوهی از مشکلات را جا به جا کرده و راه را برای انسان هموار می‌سازد و از چنان عِطر و نورانیتی برخوردار است که عرش نشینان و ملکوتیان را به سوی خود جذب می‌نماید و دل‌ها و جان‌ها را آرام و غم‌ها و حزن‌ها را برطرف و قلب و روح را جلا و صفا داده و زمینه ساز استجابت حوایج و خواسته‌ها می‌شود.

.

لازم به ذکر است که آنچه به عنوان «طریقه ختم صلوات و قرائت حدیث شریف کساء» در این نوشتار آمده، «طریق مأثوری» نمی‌باشد، بلکه چنین طریقه و روشی، از روایات متعدد حضرات معصومین(علیهم‌السلام) و کلمات علمای شریعت و بزرگان طریقت و واصلان به حقیقت به دست آمده که در دفع و رفع مشکلات و موانع استجابت دعا و در نورانیت چنین مجالسی، بسیار راه گشا می‌باشد.

جهت تهیه و سفارش خرید کتاب " بالاترین نذر " بر روی نشانه زیر ضربه بزنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی