مکتب اسلام

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

مکتب اسلام

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

مکتب اسلام
نشر معارف ناب دینی در حوزه‌های اخلاق و عرفان و انقلاب اسلامی
پیوندها

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

شرح و تفسیر حدیث شریف عنوان بصری

بر اهل معرفت پوشیده نیست که نه تنها انسان، بلکه تمام موجودات در عالم آفرینش به صورت تکوینی به سوی خداوندگار خویش متوجه بوده و به نوعی در پی اویند. اما در این بین، امتیاز ویژه انسان، این اشرف مخلوقات، آن است که به صورت تشریعی نیز به گام نهادن در این سیر نورانی دعوت شده است تا «حَتی اَجْعَلَکَ مَثَلی» را با تمام وجود درک نموده و به مقام خلیفة‌اللهی نایل گردد.

بسم الله الرحمن الرحیم

کلمات مجتهده عارفه سیده نصرت بیگم امین (بانو امین)

پس از آنکه کلمات حضرت جمال‌العارفین آیة الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی(قدس سرّه) را تنظیم نمودم و به نام «بادهٔ گلگون» انتشار یافت، شبی در عالم رؤیا صدایی را شنیدم که می‌دانستم صدای حاجیه خانم امین(قدس سرّه) می‌باشد. ایشان به این ناچیز فرمودند:

«همانطور که کلمات میرزا را جمع‌آوری کردی، کلمات مرا هم جمع‌آوری کن».

بسم الله الرحمن الرحیم

عارف باالله خواجه حوراء مغربی

به ضمیمه تعلیقات آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی (قدس سرّه)، آیت الله شیخ علی پهلوانی (قدس سرّه) و آیت الله سیدعبدالله جعفری تهرانی (قدس سرّه).

بسم الله الرحمن الرحیم

کلمات فقیه عارف آیت الله علی پهلوانی تهرانی

بعضی از عزیزان پیشنهاد کردند که کلمات استاد بزرگوارم ، موحد عظیم القدر، عارف کامل مرحوم آیت الله حاج شیخ علی آقا پهلوانی تهرانی (سعادت پرور) قَدَّسَ اللهُ سِرَّه را به سبک همان دو کتاب (باده گلگون و سرو ناز) تنظیم نمایم .

بسم الله الرحمن الرحیم

طریقه ختم حدیث شریف کساء
یکی از سؤالات و پرسش‌هایی که هر انسانی در درون جان خود دارد و ابراز می‌کند، این است که برای رسیدن به خواسته و حاجتم از چه طریقی اقدام نمایم تا نه تنها به حاجتم برسم، بلکه در رسیدن به آن تسریع شود؟!